Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

Uw gezondheid

Bij de eerste afspraak in onze praktijk vragen wij u een gezondheidsvragenlijst in te vullen zodat we een goed beeld krijgen van uw algemene gezondheid en medicijngebruik. Veel medicijnen kunnen interacties/complicaties geven tijdens of na onze behandelingen. Mocht er iets veranderen aan uw gezondheid of uw medicijngebruik vragen wij u vriendelijk dit bij uw volgende bezoek aan ons door te geven.

Afspraak annuleren

Indien u een afspraak niet na kan komen, verzoeken wij u vriendelijk de afspraak minimaal 24 uur  (en vrijdag voor 12.00 uur) van tevoren te annuleren. Doet u dat niet, of verschijnt u te laat voor de afspraak waardoor de behandeling niet door kan gaan, zijn wij helaas genoodzaakt om de kosten van de verloren tijd in rekening te brengen. Op zaterdag zijn wij niet telefonisch bereikbaar.

Klanttevredenheid

Elke dag zetten wij ons in om al onze patiënten op de best mogelijke manier te helpen. Wij meten regelmatig de klanttevredenheid om op de hoogte te blijven van uw wensen en behoeften. Daarom zouden we het prettig vinden als u uw ervaringen met onze praktijk en medewerkers met ons deelt. Hierover krijgt u na uw bezoek aan een van onze tandartsen een email. Vanzelfsprekend kunt u deze ook melden bij de balieassistente en/of tandarts.

Tarieven

In de tandheelkunde gelden vastgestelde uniforme tarieven. Voor de hoogte van de tarieven met de daarbij behoorde omschrijving verwijzen we u graag naar www.tandarts.nl/tandartstarieven
Voor de tarieven van tandtechniek binnen onze praktijk verwijzen wij u naar de volgende prijslijst.

 

BETALINGSVOORWAARDEN

 

Uw nota

U ontvangt de facturen voortaan ‘Anders’!

Onze facturen worden vanaf december 2017 verzorgd door Anders Medical Factoring. Hierdoor houden wij meer tijd over voor u, en weten we zeker dat de facturatie vlot en prettig afgehandeld wordt. In veel gevallen dient Anders Medical Factoring de factuur rechtstreeks in bij uw zorgverzekeraar (dit heet clearing). Afhankelijk van uw (aanvullende) verzekering wordt een deel van de rekening door de zorgverzekeraar vergoed.

Het deel van de factuur dat niet wordt betaald door de zorgverzekeraar wordt vervolgens aan u gefactureerd. De factuur van Anders Medical Factoring ontvangt u per e-mail. Zorg er daarom voor dat wij de juiste gegevens van u hebben.

Met de komst van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) heeft Anders Medical Factoring besloten een wijziging aan te brengen in de manier waarop zij facturen digitaal aan onze patiënten aanbieden.

De huidige werkwijze waarbij u per email een link naar de factuur ontvangt en een aantal controle vragen dient te beantwoorden, wordt uitgebreid met het toesturen van een toegangscode per SMS. Wanneer alle gegevens en de toegangscode op correcte wijze worden ingevuld, wordt hierna de factuur geopend.
Dit heet 2 Factor Authenticatie. Namelijk:
1. iets wat u weet (antwoord op de controlevragen)
2. iets wat u heeft (de toegangscode die per sms wordt gestuurd)
Het is dus belangrijk dat naast uw email adres ook uw mobiele nummer bij ons bekend is.

Wij adviseren u tevens er zorg voor te dragen dat u het e-mailadres van Anders Medical Factoring, service@mijnandersnota.nl, aan uw adresboek toevoegt.

Als u de factuur per e-mail ontvangt kunt u gemakkelijk betalen door in te loggen op www.MijnAndersNota.nl en vervolgens te klikken op de link naar iDeal. Op deze website heeft u ook inzicht in al uw facturen. Heeft u een vraag over uw factuur? Op www.MijnAndersNota.nl vindt u een aantal veelgestelde vragen en informatie. Spreekt u liever een van de medewerkers persoonlijk? Bel dan de patiëntenlijn: 085-7606262 (lokaal tarief).

 

PRIVACY

Privacy- en cookieverklaring

Uw privacy wordt door ons gerespecteerd. Ravelijn Tandartsen streeft ernaar om uw privacy zo goed mogelijk te waarborgen en zal vertrouwelijk omgaan met de informatie die u bij ons aanlevert. Bij de verwerking van persoonsgegevens nemen wij de geldende wet- en regelgeving op het gebied van privacy in acht. In deze privacy- en cookieverklaring informeren wij u over de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan.

Categorieën persoonsgegevens

Door het gebruiken van de website en de daarop beschikbare diensten laat u bepaalde gegevens bij ons achter. Dat gebeurt ook bij ons in de praktijk in het kader van de uitvoering van de behandelovereenkomst. Dat kunnen persoonsgegevens zijn. Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door u worden opgegeven of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te verwerken.

Afhankelijk van de dienst die u gebruikt kunnen wij de volgende gegevens verzamelen:

  • NAW gegevens;
  • Geslacht;
  • E-mailadres;
  • Telefoonnummer;
  • Gegevens betreffende uw gezondheid;
  • De naam van uw zorgverzekeraar;
  • De naam van uw andere zorgverleners;
  • Tijdstip van uw afspraak;
  • Betalingsgegevens;

Grondslag voor gegevensverwerking

Wij mogen alleen rechtmatig persoonsgegevens van u verwerken als wij dat doen op basis van een juridische grondslag. Wij verwerken uw persoonsgegevens omdat dit noodzakelijk is voor het uitvoeren van de overeenkomst tussen u en ons, zoals neergelegd in artikel 6 lid 1 sub b van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Daarnaast kunnen wij uw persoonsgegevens verwerken voor een ander gerechtvaardigd belang, zoals het informeren van onze patiënten over actualiteiten of wijzigingen in onze dienstverlening. Deze grondslag is neergelegd in artikel 6 lid 1 sub f van de AVG.

 Doeleinden gegevensverwerking

De persoonsgegevens die door ons worden verzameld, worden gebruikt voor de volgende doeleinden:

  • Het bijhouden van uw medisch dossier;
  • Het inplannen van een afspraak;
  • Het uitvoeren van een behandeling;
  • Het bijhouden van door u aangegeven voorkeuren;
  • Het versturen van een nieuwsbrief;
  • Het verbeteren van onze dienstverlening;
  • Het uitvoeren van overige, door u gevraagde, diensten.

Verstrekking van uw persoonsgegevens aan derden

Wij verstrekken uw persoonsgegevens in beginsel alleen aan derde partijen indien u daar zelf toestemming voor heeft gegeven. Gegevensverstrekking zonder uw toestemming vindt plaats indien dat noodzakelijk is om de overeenkomst tussen u en ons uit te kunnen voeren of een wettelijke verplichting ons dat voorschrijft.

Bewaartermijnen

Wij zullen uw gegevens niet langer bewaren dan noodzakelijk is voor de in deze privacy- en cookieverklaring beschreven doeleinden, tenzij dat nodig is op grond van een wettelijke verplichting. Voor het bewaren van uw medische gegevens hanteren wij de wettelijke bewaartermijn van 15 jaar uit de Wet op de geneeskundige behandelovereenkomst. Naast de WGBO houden we indien nodig ook rekening met bewaartermijnen die voortvloeien uit andere wetgeving.

Beveiligingsmaatregelen

Om uw gegevens zo goed mogelijk te beschermen hebben wij passende beveiligingsmaatregelen getroffen.  Binnen de praktijk is een passend een privacy beleid opgesteld en geïmplementeerd.

Verwijzingen naar websites van derden (via hyperlinks)

Om u van dienst te zijn hebben wij op onze websites verwijzingen opgenomen naar websites van derden. Wij maken u er graag op attent dat wanneer u deze websites bezoekt, de voorwaarden uit de privacy verklaringen van deze derden van toepassing zijn. Wij raden u aan om de privacy verklaringen van deze websites te lezen voordat u daar verder gebruik van maakt.

Het gebruik van cookies

Voor het functioneren van onze praktijkwebsite maken wij gebruik van cookies. Cookies zijn informatiebestandjes die bij het bezoeken van een website automatisch kunnen worden opgeslagen op of uitgelezen van het device (zoals PC, tablet of smartphone) van de bezoeker. Dat gebeurt via de webbrowser op het device. Cookies zijn er in verschillende soorten. Wij maken gebruik van de volgende soorten cookies:

  • Analytic cookies: om te kunnen analyseren hoe onze website door bezoekers wordt gebruikt en naar aanleiding daarvan verbeteringen door te kunnen voeren.

Via onze website worden cookies geplaatst van het Amerikaanse bedrijf Google, als deel van de Analytics dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Wij gebruiken deze dienst niet voor ingelogde gebruikers. Wij hebben Google niet toegestaan de verkregen Analytics informatie te gebruiken voor andere Google diensten, wij laten de IP-adressen anonimiseren. De informatie die door Google wordt verzameld, wordt overgebracht naar en opgeslagen op servers in de Verenigde Staten. Wij hebben een verwerkersovereenkomst met Google gesloten. De informatie die Google verzamelt wordt zo veel mogelijk geanonimiseerd. Wij hebben geen invloed op het gebruik van de data door Google en/of derden. Google kan deze informatie aan derden verschaffen indien zij hiertoe wettelijk worden verplicht, of voor zover derden de informatie namens Google verwerkt. Google houdt zich aan de privacy beginselen van en zijn aangesloten bij Privacy Shield van het Amerikaanse Ministerie van Economische Zaken en de Europese Commissie. Voor meer informatie over deze gegevensverwerking kunt u de privacy verklaring van Google lezen.

In uw browser kunt u de instellingen rond het gebruik van cookies desgewenst aanpassen. Ook kunt u eventueel handmatig cookies verwijderen. Dit leest u na in de handleiding van uw browser.

Uw rechten

Wanneer u persoonsgegevens aan ons heeft verstrekt, heeft u verschillende rechten die u kunt uitoefenen. Zo heeft u recht op inzage, rectificatie en het wissen van uw gegevens. Ook kunt u ons verzoeken om uw gegevens aan u of een andere partij over te dragen of om de gegevensverwerking te beperken. Het staat u daarnaast vrij om bezwaar te maken tegen een verwerking van uw gegevens. U kunt bovendien uw toestemming voor de gegevensverwerking altijd in te trekken. U kunt uw verzoek aan ons kenbaar maken door ons een email te sturen: info@ravelijntandartsen.nl of door telefonisch contact met ons op te nemen via: 0486 – 700 250. Wij streven ernaar om binnen 14 werkdagen op uw verzoek te reageren.

Klacht indienen bij de Autoriteit persoonsgegevens

Mocht u onverhoopt niet tevreden zijn over de wijze waarop wij met uw gegevens omgaan, dan kunt u een klacht hierover indienen bij de Autoriteit persoonsgegevens. De contactgegevens van de Autoriteit persoonsgegevens vindt u hier: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/zelf-doen/privacyrechten/klacht-over-gebruik-persoonsgegevens

Wijzigingen in deze privacy- en cookieverklaring

Wij behouden ons het recht voor om deze privacy- en cookieverklaring aan te passen. Deze wijzigingen zullen via onze praktijkwebsite bekend worden gemaakt. Wij raden u daarom aan om deze verklaring regelmatig te raadplegen, zodat u van eventuele wijzigingen op de hoogte bent.

Onze contactgegevens

Heeft u nog vragen of opmerkingen na het lezen van deze privacy- en cookieverklaring? Dan kunt u hiervoor contact met ons opnemen via de onderstaande contactgegevens:

Adres: Ravelijn Tandartsen, Trompetterstraat 5, 5361 EP Grave

Telefoonnummer: 0486 – 700 250

Email: info@ravelijntandartsen.nl